# # #

• Classificació: Roja
  • Eixida des de: Vistabella del Maestrat

Descripció

Penyagolosa destaca pels seus boscos. Pins que pareix que no tinguen final que en la tardor es plenen de bolets. A més de 1300 m d'altura, aquests arbres s'erigeixen, majestuosos, guardians d'un silenci que solament el rodament de les nostres cobertes gosarà trencar.

Eixint de Vistabella per la senda per buscar el pla de la Creu, per la masia Collet, no tardarem a veure'ns envoltats per boscos que t'absorbeixen. Baixarem a la zona d'acampada de Sant Joan, i farem una volta per arribar al santuari per darrere, després d'haver-nos embriagat d'aquestes pistes en semipenombra.

L'escalada que ens portarà des de Sant Joan fins a la Banyadera, i vindrà seguida d'una baixada per sendes des del mas de Sanaüja amb vistes a la solana, que ens conduirà als peus de Xodos, on començarem a buscar de nou els nostres amics ascendint per la pujada que hi ha des d'allí fins a l'encreuament que, en direcció contrària a l'anada, ens portarà de nou a Vistabella.